Bakırköy-Kirazlı metro hattının ilk ray kaynağı yapıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, birinci ray kaynağının yapıldığı Bakırköy-Kirazlı metro çizgisi projesinde toplam ilerleme oranının yüzde 78’e ulaştığını belirterek, çizginin 2023 yılı ikinci yarısında hizmete alınacağını bildirdi.
Karaismailoğlu, Bakırköy kıyıda gerçekleştirilen Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) metro sınırı birinci ray kaynağı merasiminde yaptığı konuşmada, ülkenin doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, topyekun hizmet anlayışıyla yatırımın, istihdamın, üretimin, turizmin, ticaretin altyapısını inşa etmeye devam ettiklerini söyledi.
Türkiye genelinde 5 bine yakın şantiyelerinde, 700 bine yakın çalışanla yarının muhtaçlıklarını en yanlışsız halde karşılayacak yatırımları bir bir inşa ettiklerini tabir eden Karaismailoğlu, bütün dünyanın krizlerle boğuşurken, Türkiye’nin yatırımları artırarak devam ettiğini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak sadece ekim ve kasım ayında bile çok büyük ve önemli ulaşım projelerin açılışını yaptıklarını bildiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“İlk olarak 2 Ekim’de Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı metro sınırımızın açılışını gerçekleştirdik. Akabinde Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu yolu ve Assos-Troya tünelleri,
Malatya-Hekimhan yolu, Diyarbakır Güneybatı etraf yolu, Bitlis etraf yolu, Bandırma kavşağı ve temas yolları, Gaziantep GAZİRAY, Yeni Yusufeli irtibat yolları ile 56 kilometre uzunluğunda 39 adet tünel ve 21 köprü viyadük ve son olarak bu hafta sonu Sayın Cumhurbaşkanımızın iştirakleri ile ülkemizin en yüksek viyadüğü olan Eğiste Hadimi Viyadüğü’nü açtık. Perşembe günü 70 kilometre uzunluğunda Ağrı Hamur Tutak Patnos bölünmüş yolunu, cumartesi günü de Şanlıurfa çevre yolunu milletimizin hizmetine açacağız.”
“İstanbul’un raylı sistem ağı 363 kilometreye yükselecek”
Adil Karaismailoğlu, dünyanın en değerli metropollerinden İstanbul’u dev eserlerle buluşturduklarını ifade ederek, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı metrosu ile birlikte 270 kilometreyi bulan raylı sistem ağıyla İstanbul’u değişik bir noktaya taşıdıklarını söyledi.
Hizmete açtıklarını bu dev yapıtlarla yetinmeyeceklerini, İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarda hız kesmeyeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Bizde ‘durmak yok, yola devam’ ilkesi vardır. Çünkü birileri gibi algı siyaseti değil, hizmet ve eser siyaseti yapıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’da dünyanın en özgün ve çağdaş kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdik. İstanbul, Türkiye’nin her bir şehrinden evladını bağrında yaşatıyor. Onlara iş oluyor, AŞ oluyor. Tabii nüfusu ve araç sayısı da artıyor, trafik problemi de artıyor. Trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmanın en etkili yolu hiç şüphesiz toplu taşıma ve raylı sistemleri yaygınlaştırmaktır. Bizler de İstanbul’u baştan başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz.”
Karaismailoğlu, İstanbul’da halkın hizmetine sundukları raylı sistemlerin uzunluğunun Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı ile birlikte 270 kilometreye ulaştığını belirterek, İstanbul’da yapımı devam eden 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7/24 esasıyla çalışmalara devam ettiklerini bildirdi.
Yapımı devam eden projeler bittiğinde İstanbul’un raylı sistem ağının 363 kilometreye yükseleceğini aktaran Karaismailoğlu, “Milletimizin, İstanbulluların hayatı kolaylaştıkça, konforu arttıkça heyecanımız da artıyor, hizmet aşkımız da katlanıyor. İstanbul’da kentsel hareketliliği teşvik edecek ve insanımızı faal hareketliliğe, toplu taşıma ve akıllı ulaşım tahlillerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
“Hattımızı 2023 yılı ikinci yarısında hizmete alacağız”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Kirazlı Metro projesinin ilk ray kaynağı törenini gerçekleştirerek çok önemli bir aşamayı geride bıraktıklarını bildirdi.
Çalışmalarına hızla devam ettiklerini ve proje genelinde toplam ilerleme oranının yüzde 78’e ulaştığını aktaran Karaismailoğlu, “Hiç kimsenin kuşkusu olmasın ki vatandaşlarımıza daha konforlu ve inançlı bir ulaşım alternatifi sağlayacak olan bu metro çizgisini bir an evvel bitirmek ismine çalışmalarımıza 7 gün 24 saat temeline nazaran tüm mühendislik gereklerini yerine getirerek devam ediyoruz. Sınırımızı 2023 yılı ikinci yarısında hizmete alacağız.” dedi.
Mühendislik açısından en zorlu koşullarda çok yoğun nüfusun yaşadığı ilçelerde çalışmalarına rağmen çevreyi koruyarak tünel kazılarının tamamını, betonarme imalatlarının da büyük bir kısmını tamamladıklarını belirten Karaismailoğlu, “Tünel kazılarımızı bitirdiğimiz 7 Mayıs’ta da sizlerle bir ortaya gelmiş, çalışmalarımızı paylaşmıştık. O günden bugüne büyük gelişmelere imza attık.” dedi.
7 istasyonu bulunan Bakırköy-Kirazlı metro hattının 8,4 kilometre uzunluğunda olduğunu aktaran Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu istasyonlar; Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani ve Kirazlı istasyonlarıdır. Saatte 80 kilometre süratle günde 1 milyon yolcu, bu sınırımız ile seyahat edebilecek. Sınırın işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy kıyı ortası seyahat mühleti 39 dakika, Çam ve Sakura Kent Hastanesi-İncirli ortası seyahat mühleti 31 dakika, Kayaşehir-Kirazlı ortası seyahat mühleti 27 dakika, Başakşehir Metrokent-Bakırköy Özgürlük Meydanı ortası seyahat mühleti 30 dakika olacak. Bakırköy-Bağcılar Kirazlı metro çizgimizin 25 yıllık projeksiyondaki ekonomik yararı ise kara yolu bakım ve işletme yararı 536 milyon dolar, trafik kazalarını engellemesinden ötürü kaza karı 16,1 milyon dolar, vakit karı 690 milyon dolar olmak üzere toplam 1,2 milyar dolar olacaktır.”
Karaismailoğlu, sadece bu ekonomik kazancın dahi gerçek anlamda kimin İstanbul için çalıştığının en güzel göstergesi olduğunu, milletin zaten “suyu getirenle, testiyi kıranı” gayet iyi bildiğini söyledi.
“Milletimizin mukadderatını, bugününü, geleceğini kimsenin keyfine bırakacak değiliz”
Pendik-Sabiha Gökçen hattının ardından sırada Kağıthane-İstanbul Havalimanı ve Başakşehir-Kayaşehir metro hatları olduğunu bildiren Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
“Saatte 120 kilometre ile Türkiye’nin en süratli metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane –Eyüp-İstanbul Havalimanı metrosunun, Kağıthane-havalimanı bölümünün imalini tamamladık. Sinyalizasyon testleri biter bitmez kısa mühlet içinde hizmete sunacağız. Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir metrosunun imalini da süratle tamamladık. Testlerimizin devam ettiği bu çizgimizi da yakında hizmete açıyoruz.
İstanbul ulaşım ana planı; İstanbul’un 1.100 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu nedenle İstanbullular, İstanbul’da metro yatırımlarının birinci derece sorumlusu olan İBB’nin de sorumluluklarını ve görevlerini hatırlamasını bekliyor. Bizler de günübirlik tartışmalar yerine, ülkemizi ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak mega projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz. Gördüğünüz üzere, işimize bakıyoruz. Zira milletimizin mukadderatını, bugününü, geleceğini kimsenin keyfine bırakacak değiliz.”
Konuşmaların akabinde Bakan Karaismailoğlu ile Bağcılar Belediye Lideri Abdullah Özdemir ve Bahçelievler Belediye Lideri Dr. Hakan Bahadır, metro tünelinde birinci ray kaynağını gerçekleştirdi.